Strom spadl na trakční vedení

05.12.2019 20:55

 

 5. listopadu 2019 v 13:55 byl zastaven provoz na železniční trati Ostrava-Svinov - Opava východ v úseku Děhylov - Háj ve Slezsku. Vlivem silného větru se vyvrátil mohutný buk, spadl na trať v Km 271,8 a poškodil trakční vedení. Než se mohlo začít s opravou trakčního vedení, musela být z traťové koleje stažena elektrická jednotka 460.005 / 006, která jela jako vlak Os 3420 (Český Těšín - Opava východ). V 13:52 odjela tato jednotka z Děhylova do Jilešovic a poté, co došlo vlivem poškození trakčního vedení k přerušení dodávky elektřiny, zůstala stát na trati mezi Děhylovem a Jilešovicemi. Elektrickou jednotku přijel "vysvobodit" motorový vůz 843.019. V 16 hodin dorazil na uvedené místo montážní vůz trakčního vedení (99 54 9 439 071-0) a elektromontéři začali s odstraňováním škod. O tři hodiny později přijel na místo vypomoci druhý montážní vůz (99 54 9 439 016-5). 

 V dotčeném úseku byla zavedena náhradní doprava. Několika autobusy byli přepravováni cestující osobních a spěšných vlaků a také rychlíků R 1120 a R 1131. Rychlíky R 1122 (Ostrava-Svinov - Olomouc hl. n.), R 1124 (Ostrava-Svinov - Olomouc hl. n.), R 1129 (Olomouc hl. n. - Ostrava střed), R 1133 (Ostrava-Svinov - Olomouc hl. n.) byly v úseku Ostrava - Háj ve Slezsku odřeknuty.

 Dálkové vlaky IC 511 a IC 513 (Praha hl. n. - Opava východ) byly odřeknuty v úseku Ostrava-Svinov - Opava východ a jejich soupravy odjely do Bohumína. Ve stanici Ostrava-Svinov čekala na obnovení provozu souprava vlaku RJ1013 (Praha hl. n. - Opava východ) dopravce Regiojet.

 V Opavě východ zůstal stát ucelený nákladní vlak, vezoucí melasu z opavského cukrovaru do lihovaru v Kojetíně. Ve stanici Štítina byl zastaven vlak Nex 60209 (Opava východ - Přerov přednádraží) s přednostní zátěží do Středokluk, Plzně a do Rakouska. U obou zmíněných vlaků již museli být vystřídáni strojvedoucí.

 Obnovení provozu bylo původně předpokládáno na 21. hodinu. Když se to nepodařilo, hovořily další odhady o půlnoci.

 Aktualizace 5:40

 Provoz mezi Děhylovem a Hájem ve Slezsku byl obnoven 6. proisnce v 1:25. Jako první tudy projel 96 minut zpožděný vlak Os 3440 (Ostrava-Svinov - Opava východ) s motorovými vozy 843.003 a 843.019. Poté byly úsekem protaženy nákladní vlaky: Nex 60209 (Opava východ - Přerov přednádraží; +554 minut), Mn 80010 (Ostrava hl. n. ONV - Krnov; + 55 minut) a Pn 56746 (Opava východ - Kojetín; + 680 minut). Po půl třetí využil volnou trať dopravce Regiojet a provezl tudy soupravu pro vlak RJ 1000. Soupravy pro vlaky IC "Opavan" (518 a 514) byly vypraveny z Bohumína v půl čtvrté. Jely spojené jako vlak Sv 3490; každý konec vlaku uzavírala jedna lokomotiva řady 151. Do Opavy východ přijel zmíněný soupravový vlak ve čtvrt na pět, soupravy byly rozděleny, a za necelých deset minut se vlak IC 518 vydal na cestu do Prahy. IC 514 jel již bez zpoždění.

Fotogalerie: Strom spadl na trakční vedení